SEO optimalizace vs. Firmy.cz

02.04.2014 15:20

Katalog firem Firmy.cz a internetová reklama

Firmy.cz fungují jako katalog firem. Jako tzv. "marketingový poradce" jsem pro Seznam ještě před dvěma lety pracoval a placený zápis do katalogu Firmy.cz nabízel. V té době jsem rovněž aktivně pracoval na SEO pro náš eshop www.hitec-eshop.cz. Seznam placeně nenabízí samozřejmě jenom Firmy.cz - dalšími produkty byl Sklik, Zboží Standard a nejrůznější bannery. Protože jsme měl jako marketingový poradce na starosti okres Žďár nad Sázavou v kraji Vysočina, kde se pořád ještě hraje trapně na rovné jednání (tzn. žádné naučené fráze, ale hezky česky a logicky vysvětlit k čemuže ta reklama na Seznamu vlastně je a hlavně co za daný peníz přináší), řešil jsme s klienty nejen velikost, ale i smysl jakékoliv kampaně. Pouze jeden klient byl nad moje schopnosti. ten byl ale zároveň mým největším klientem, takže si vyhodnocení reklamy a kampaní řešil sám a já fungoval jako hlavně jako spojka. Za celé ty tři roky, co jsem pro Seznam jako marketingový poradce pracoval jsem viděl, jak jdou Firmy.cz dolů a jak moc jde nahoru význam PPC (Sklik, AdWords) a SEO optimalizace webových stránek.

Firmy.cz rozšiřují portfolio o Balíček Profesionál

Tenhle týden mi na email přišel newsletter, který Seznam rozesílá všem ve své databázi (odkaz zde: https://newsletter.seznam.cz/2012/07/interview/?utm_medium=email&utm_source=newsrobot&utm_content=interview&utm_campaign=leto2012). Nestačil jsem se divit. Můj úhlavní "nepřítel" se stal manažerem katalogu Firmy.cz a hned vymyslel způsob, jak vylepšit placený zápis. Pocity? Několikrát se mi obrátil žaludek a vystřídala se hysterie a zoufalství a totální euforií. Konec se blíží! Ale seriózně. Firmy.cz zažívají odliv návštěvnosti a tím pádem i svůj komerční význam jako efektivní zdroj návštěvnosti pro webové stránky. jak to Seznam vyřešil? Viditelně rezignoval na snahu dostat je zpět na výsluní a zvolil strategii "vytěžit!" (nic neobvyklého v rámci korporátní obchodní strategie). Balíček Profesionál neobsahuje nic jiného, než hromadnou slevu na "nejnabušenější" firemní zápis na který je poskytnuta (na Seznam) výrazná sleva. A co dál? Nic!

SEO optimalizace webových stránek a eshopu

Cena 17.000,- Kč bez DPH/rok je částka, za kterou lze zajistit realizaci kvalitní SEO optimalizace eshopu nebo webových stránek a to s nesrovnatelně vyšším výkonem, než kolik přinese placený firemní zápis v katalogu firem Firmy.cz. Placený zápis samozřejmě význam má - Firmy.cz jsou jediný smysluplný katalog firem v ČR, ale pouze jako doplněk pro SEO webu. Nic víc. Strategie nového manažera Firem.cz není nic jiného, než snaha "vytěžit"... bohužel bez přidané hodnoty pro zákazníka, jeho eshop nebo webové stránky.

PS. jestli tento pamflet čtete, je vidět, že SEO funguje, protože jinak než pomocí SEO optimalizace propagován není

PPS. pokud se  článku ztrácíte, rád všechny informace upřesním osobně nebo mailem - přeci jen, jde o tři roky zkušeností

PPPS. a konečně, pokud vás zajímá internetová reklama, pak se rovněž nebojte zeptat - umíme dokonce i zadarmo poradit! :)

PPPPS: pokud jste manažer Firem.cz, pak velký smajlík Tongue out

PPPPPS. pokud se ptáte, proč je všude kolem reklama z Google, pak se rovněž nebojte napsat...