SEO optimalizace jako recept na to, jak úspěšně prodávat boty a obuv přes internet

23.04.2015 15:53

SEO optimalizace a úspěšný prodej přes internet

Eshop bez SEO optimalizace nemá šanci na úspěch. Ať už se rozhodnete přes internet prodávat cokoliv, bez SEO optimalizace to ani nezkoušejte, protože vaše šance na úspěch je přímo úměrná tomu, jak bude váš internetový obchod ve vyhledávání vidět. A pokud vidět nebude, nebude mocí ani úspěšně fungovat a prodávat boty nebo cokoliv jiného. Důvod? Nikdo ho nenajde, nikdo váš eshop neuvidí a tudíž ani nenavštíví, aby tím pádem nic neprodáte. I kdybyste nabízeli obuv nebo oblečení té nejvyšší kvality. SEO optimalizace přitom není jenom o oněch vysněných prvních pozicích ve vyhledávání, ale i o celkové „ergonomii“ internetového obchodu a jeho strukturu nejen z pohledu vyhledávače, ale i koncového zákazníka.

 

 

Boty a SEO optimalizace

SEO optimalizace na slovo boty je přitom, z hlediska pozic ve výsledcích vyhledávání, vcelku velký oříšek. V první řadě je totiž potřeba mít jasno v tom, jaké boty vlastně internetový obchod nabízí. Jakou obuv vlastně nabízí na prodej. Jestli se jedná o sportovní boty nebo třeba outdoorovou obuv nebo jakoukoliv jinou. Protože přesné cílení na nabízený produkt eshopu je důležité pro chování a orientaci zákazníků. Samotné slůvko „boty“ je dobrý cíl pro zaměření SEO optimalizace, nicméně jako takové je strašně obecné a těžko si zákazník půjde prostě koupit jakoukoliv obuv a bude mít zájem spíš o konkrétní boty. A na ty je dobré vrhnout svoje síli a zaměřit i SEO.

Obuv a SEO optimalizace

Druhým problémem je dvojí terminologie, kdy obuv i boty jsou prakticky identický produkt (myšleno v rámci obecné terminologie) a optimalizace by se tedy měla zaměřit na obě tato klíčová slova, aby byl cílový eshop ve vyhledávání vidět. Obuv je ale stejně obecný výraz jako výše uvedené boty, takže zaměřit SEO právě na obecný výraz tohoto kalibru je jako mířit brokovnicí na oběžnou dráhu. Jde to, ale bez kvalitní podpory jí není možné trefit. Takže abychom mohli zaměřit SEO na slovo obuv znamená, že je to správný cíl, kterému ale musí logicky předcházet dlouhá cesta, kde je optimalizace budována odspodu od širších výrazů a obecnějších klíčových slov. Takto postavený internetový obchod má pak šanci být v rámci online prodeje úspěšný.