SEO a Seznam fulltext - výsledky vyhledávání mění s každé nové „vylepšení“

19.05.2015 17:27

Fulltextový vyhledávač Seznam

Český internetový portál Seznam nabízí mj. i fulltextové vyhledávání, které je stále aktivně využíváno pro nalézání relevantních webových stránek. Seznamácký fulltext velmi často, zhruba každého půl roku, ovlivňuje nasazení nějakého „vylepšení“. To si tak kluci a holky ze Seznamu řeknou, že je potřeba zlepšit relevanci fulltextu, vymyslí aktualizaci celého vyhledávacího algoritmu a v logice „doteď jsme to dělali špatně, ode dneška už to bude správně, jí nasadí do ostrého provozu. Výsledky vyhledávání jsou následně přeházeny. Ti šťastnější jsou postiženi spíš okrajově, ale většinou může nasazení jakéhokoliv zlepšení odstřelit váš web třeba o 20 stran dozadu a vy jen žasnete. Následně je třeba nasadit veškeré páky z oboru „SEO magie“ a cca. Za jeden až dva měsíce se vše ustálí do původních hodnot. Letos něco takového zažíváme už podruhé.

Vylepšení vyhledávání Seznamu – evergreen co neomrzí

Nejprve Seznam v únoru nasadil nový způsob určování Sranku, což přineslo neskutečný koloč změn, který jsme ale ustáli a naše weby se vrátily zpět na top pozice ve vyhledávání. Jenže Seznam nelenil a teď v květnu nasadil jakou si obranu fulltextu proti nekvalitním webům a MFA stránkám. Tím opět zamíchal pozicemi webových stránek. Ty se ale už postupně vracejí na svá, rozuměj první, místa ve vyhledávání. Celkově je s tím ale hodně práce, kterou odvedeme my, SEO alchymisté, i seznamáčtí programátoři fulltextu. A efekt? Nula. Ale hlavně, že se něco děje. Je to prostě pořád dokola.

Seznam vs. Google

Vedle toho se Google chová jako stabilní a seriozní partner. Jeho Panda a další medvědi a zvířátka fungují a filtrují weby na ty kvalitní a nekvalitní, ale určitě neprovádí každou chvíli kolotoč s výsledky, který negativně ovlivňuje online business. Seznam svými změnami sbírá kredit v Skliku, protože majitelé přeházených webů nemají jinou možnost jak fulltext nahradit, nicméně štve všechny SEO mágy, alchymisty a především ty, kdo si jsou vědomi jeho významu a potřebují ho pro svůj online obchod. Seznam prostě nikdy nebude mít stejné výsledky jako Google. Všichni to ví, jen pár šílenců z radlické s tím stále bojuje a nechce si přiznat tuhle ryzí pravdu.