PR články a SEO optimalizace

05.04.2014 22:01

PR články publikované na internetu jsou součástí optimalizace webových stránek a internetových obchodů pro internetové vyhledávače Seznam a Google. Optimalizace webových stránek, zkráceně SEO podle anglického search engine optimalization je discipnína, která může a nemusí být součástí tvorby www stránek a eshopů. Na druhou stranu, právě SEO je základem úspěšné internetové prezentace prostřednictvím internetového obchodu nebo webových stránek. Bez optimalizace webu jsou tyto webové stránky nebo eshop mrtvé a jejich prezentace může probíhat maximálně ústně, prostřednictvím vizitky nebo různými spamovými maily, což je kontraproduktivní a z hlediska fungování internetového vyhledávání, v ČR reprezentovaného vyhledávači Seznam a Google, se jedná o ten nejméně efektivní způsob internetové prezentace. Vtip internetové reklamy, tedy SEO, optimalizace webu nebo eshopu, PPC (Sklik, AdWords) pro Seznam a Google je v cílení. Pokud budu někomu posílat reklamní email, můžu ho naštvat, odradil, takový email nemusí ani číst. Vedle toho SEO, tedy optimalizace eshopu, internetového obchodu nebo www stránek zajistí to, že se tyto webové stránky zobrazí na vyhledávání určitého pojmu na dohledatelné pozici (obecně 1. - 2. strana na Googlu nebo Seznamu). A když někdo něco hledá, pak to pravděpodobně chce a byla by chyba mu to nenabídnout.

PR články jsou klasické internetové články, které ale nemusí nutně dávat smysl čtenáři. Na druhou stranu, kvalitně napsaný PR článek dává smysl fulltextovému robotu, což je program, který pro Seznam i Google indexuje (prochází a hodnotí) webové stránky, jejich linky, prolinkování, obsah a tak dále a dává jim určitou hodnotu. Podle této hodnoty, řekněme relevance, je Seznam i Google tyto webové stránky zobrazují ve vyhledávání. Kvalitní PR články a psaní PR článků je součástí každé dobré optimalizace webových stránek nebo eshopu (přiznávám, že náš první eshop vydržel bez jakéhokoliv pr článku na 1. místě Seznamu víc než rok a půl než jsme přišli na to, že bez PR článků nejsme schopni opanovat Google a současně pojistit naší pozici v rámci vyhledávání na Seznamu).

PR články se současně staly zajímavým způsobem výdělku. Podstatou výdělečných PR článků je i jejich SEO, tedy optimalizace daného PR článku na určité výrazy a klíčová slova. Pokud někdo díky vyhledávači takový PR článek najde, může a nemusí ho číst a autor tohoto PR článku u něj může a nemusí kontextově zobrazovat PPC reklamu na kterou čtenář PR článku může,a le nemusí kliknout. Každopádně takový rpoklik zanmená provizi pro autora PR článku, repsektive majitele webu, kde je PR článek umístěn. Ačkoliv opadnula vlna "amatérských" grafomanů a jejich webů, důvodem jejich existence není pouze touha prezentovat svoje nebo cizí názory, ale mj. i možnost vydělávat na kontextové PPC reklamně zobrazované kontextově u PR článku.