PPC reklama - Sklik, AdWords, eTarget
PPC reklama je tzv. prokliková reklama. Hlavním rysem PPC reklamy je platba za prokliky za výkon této internetové reklamy, nikoliv tedy za image, respektive obraz, který může internetová reklama přinášet. Existuje celá řada PPC systémů. V české kotlině se jedná o tři hlavní PPC systémy - Sklik, PPC systém internetového vyhledávače Seznam, AdWords, PPC systém, jenž využívá Google a jako třetí vzadu potom ještě eTarget, což je PPC systém jehož inzeráty se zobrazují kontextově například u článků na iDnes, v Blesku a v dalších internetových zpravodajích a denících.
Jak již bylo řečeno, jak Sklik, tak AdWords i eTarget svojí koncepcí umožňují platit za výkon, tedy internetové uživatele, kteří hledají nějakou informaci přes Google nebo Seznam, či se jim tato reklama zobrazí kontextově pod článkem a tito uživatelé tím, že na daný textový inzerát kliknou, jdou na webové stránky, kam je příslušný PPC systém nasměruje. Proklikem, tedy kliknutím na Sklik či AdWords současně dochází k odečtení příslušné části z kreditu dané PPC kampaně. Kolik peněz se přesně odečte je dáno mnoha faktory, ale dva nejdominantnější jsou touha majitele www stránek být vidět a jeho ochota za to zaplatit.
U PPC systémů lze nastavit nejen řadu limitů, jako je denní limit proklikané částky, ale i cílení. Proklik PPC reklamy nemusí nutně směřovat na titulní stránku cílového webu, ale klidně přímo k inzerovanému produktu nebo službě na určité podstraně. Všechny tři PPC systémy, tedy AdWords, Sklik i eTarget přitom obsahují statistiky, kde je uvedeno kolik přesně a za kolik prokliků uživatel nebo majitel webové stránky zaplatil za svoje zviditelnění pro Seznam, Google, IDnes nebo oborové či odborné magazíny či servery, případně malé internetové vyhledávače. Na základě výše proinvestovaných peněz do PPC reklamy v kontextu získaného efektu si lze potom snadno spočítat, jak moc je Sklik či AdWords přínosný pro zviditelnění firmy, živnosti nebo služeb na internetu.
Sklik, AdWords i eTarget lze vhodnou volbou klíčových slov nasměřovat i do regionu, tedy klidně přímo na kraj Vysočina, nebo do některého z okresů jako je Havlíčkův Brod, Jihlava, Třebíč, Žďár nad Sázavou či Pelhřimov nebo i na konkrétní město (v případě kraje Vysočina to mohou být například Žďár nad Sázavou, Velké Meziříčí, Bystřice nad Pernštejnem, Třebíč, Jihlava, Velká Bíteš, Nové Město na Moravě, Přibslav, Pelhřimov, Havlíčkův brod, Křižanov, Měřín a jiné.