Optimalizace, SEO www stránek, webu a eshopu

02.04.2014 17:05

SEO, magická zkratka tří anglických slov "search engine optimalization". Jedná se o nastavení webových stránek, které svojí aplikací dokáže dané www stránky nebo eshop posunout ve výsledcích vyhledávání nahoru, tedy na přední místa internetových vyhledávačů. V ČR jsou dva dominantní internetové vyhledávače a to český Seznam a americký Google. Jejich pozice na internetu se vyrovnává, ale historicky má stále navrch Seznam. Co se internetového vyhledávání týče a smyslu internetových vyhledávačů týče, tak hledání na internetu, ať už k hledání používáte Seznam nebo Google, je dnes nejčastější a naprosto logický krok k získání jakýchkoliv informací. Ať už se to týká hledání řemeslníků, živnostníků, hledání firem, služeb nebo například zboží.

Optimalizace www stránek a eshopů dává těmto stránkám šanci "vyjíždět" ve výsledcích na Seznamu i Googlu na těch nejpřednějších pozicích na požadovaná klíčová slova. Tyto pozice jsou nejvíce proklikávané. S každou další stranou nalezených výsledků a webových stránek nebo eshopů pak proklikovost těchto webů a shopů klesá a jejich efekt se tudíž ztrácí. Takto nedohledatelná webová stránka nebo eshop jsou z hlediska internetu a internetové reklamy stejně smysluplné, jako kdyby si firma nechala natisknout letáky, kde uvede co, kde a za kolik nabízí a pak je všechny zavřela do trezoru, aby se o nich nikdo nedozvědět.

SEO, tedy optimalizace www stránek má samozřejmě svojí logiku. Například optimalizovat internetový obchod, eshop nebo chteli shop, nastavit parametry SEO a přitom cílit vedle je rovněž k ničemu. Příkladem budiž eshop nabízející konkrétní značku sportovní obuvi, například HI-TEC. Je krásné zviditelnit ho na sousloví "sportovní boty", ale je to příliš obecné. Důležité je totiž nikoliv získat díky seo návštěvnost eshopu nebo webových stránek (lhostejno zda přes Google, Seznam nebo oba tyto internetové vyhledávače), ale především získat tuto návštěvnost cíleně.

Internetové stránky ani eshopy nemají hranice a SEO může a nemusí respektovat hranice kraje, například Vysočina, optimalizace webu může být směřována na konrétní město, třeba Třebíč, Žďár nad Sázavou, Velké Meziříčí, Jihlava, Nové Město na Moravě, Bystřice nad Pernštejnem nebo Brno či České Budějovice. O tom proč a kam SEO a web směřovat je nejlepší poradit se s odborníkem, který seo a optimalizace www stránek a eshopů nabízí.