Online reality show COM & CK
Na počátku online reality show jako vize byla nutnost ověžit, jestli již tento model reality show neexistuje. A protože dělat online reality show a nemít příslušnou doménu není dost dobře možné, začali jsme tím, že jsme zkontrolovali dostupnost domén. Samozřejmě, že bychom mohli celou show prezentovat pomocí SEO, nicméně nemáme zkušenost s mezinárodními online projekty a naše komplexní vize zahrnovala nejen vytvoření internetové reality show v češtině (doména onlinerealityshow.cz byla volná), tak v angličtině (rovněž domény onlinerealityshow.com a onlinerealityshow.net byly volné). Jedna věc je ale nákup domény s koncovkami COM nebo CZ, ale druhá věc je přetavit vizi této internetové reality show v reálný a funkční business model. A hlavně... vymyslet, o čem by naše online reality show měla vlastně být...
TV reality show vs. internet
Televizní reality show jsou dostatečně známé a populární. Ani u TV reality show nefunguje pouze jeden model. V každém případě je ale pro všechny TV show společná prakticky nonstop přítomnost televizní kamery a vysílání záznamu natočeného materiálu v pravidelných časech na TV. I televize samozřejmě, jako masmédium, zaznamenala před lety internet a tak jsou všechny dostupné reality show dnes k vidění jako video na webových stránkách svých domovských televizí. nicméně to není online reality show, neboť zde TV reality show pouze využívá internet jako médium, přes které jsou jeho epizody nabízeny divákům, kteří je z jakéhokoliv důvodu nemohou nebo nechtějí sledovat v televizi v daný vysílací čas. Naše online reality show je tady v tuhle chvíli hlavně think tank, který má vytvořit funkční model internetové show, kde internet není jenom v roli zprostředkujícího média, ale kde internet je prostředek realizace samotné show.
Internet reality show a reklama
Každá reality show je vlastně jenom výplň mezi bloky reklam. TV reality show, ať už o jako pořad o vaření a nebo talentová soutěž, je v první řadě business model, který využívá televizi jako masmédium, které sleduje určitá cílová skupina dané show a na tu je cílená reklama, která danou show logicky doplňuje. Při hlubším zamyčlení a letmém ohlédnutí na "úspěchy" vítězů těchto TV shows je zřejmé, že o nic víc než sledovanost přitom při daném fromátu pořadu ani nejde. A to jsou média. Trh, který postupně nahlovává internet. A právě tady je naše pozice a vize - vytvořit takovou online reality show, která nabourá aktuální pozice a vize TV jako masmédia a v daném rámci je pak nahradí internet.