Online marketing Pardubice - SEO, PPC a PR články

29.08.2014 14:57

SEO optimalizace webových stránek a eshopů

Anglická zkratka SEO znamená "search engine optimalization" a česky je nazývána SEO optimalizace. SEO je přitom klíčem k úspěchu v rámci online vyhledávání a je základním pilířem pro online marketing. Spousta zájemců o SEO si představuje, že si stačí vybrat určitá klíčová slova, poptat specialistu na internetový marketing, zadat mu klíčová slova a nechat si webové stránky nebo eshop "posunout" na první pozice.

Tak jednoduché to ale (bohudík) není. SEO není mávnutí kouzelného proutku a popsaný efekt lze využít pro PPC kampaně (o PPC níže). Ovlivnit otiž výsledky vyhledávání (které v ČR reprezentují Seznam a Google) je běh na dlouhou trať. Základem jsou pochopitelně vhodně zvolená klíčová slova, na která je třeba SEO zaměřit, ale velký díl hraje obsah webové stránky nebo eshopu a samozřejmě konkurence.

SEO přitom tvoří celá řada online aktivit, které zahrnují a vhodně kombinují online katalogy, zpětné odkazy, PR články a to všechno, ve spojení s obsahem webové stránky vytváří tzv. linkbuilding, na němž je úspěch SEO postaven.

PPC kampaně pro online vyhledávání

Rychlejší efekt přináší tzv. PPC reklama. PPC je zkratka anglického termínu pay per click a jak název napovídá, tahle forma online propagace stojí na tom, že si její zadavatel platí každý proklik za konkrétní klíčová slova, na která se inzerát z PPC kampaně zobrazuje ve vyhledávání. Už z tohoto hlediska je zřejmé, že je PPC reklama dražší formou online propagace, než SEO. Na druhou stranu je PPC velmi snadno říditelná forma online PR a její efekt je prakticky okamžitý.

Základ PPC kampaní přitom tvoří vhodně zvolaná klíčová slova a rovněž nastavení ceny za proklik na obsah webové stránky, včetně cílení na konkrétní obsah webu nebo eshopu. PPC tedy nemusí mířit pouze na doménu webové stránky (a tím pádem na titulní stranu), ale klidně i na konkrétní produkt nebo podstranu s cílenou informací.

PR články a linkbuilding

Internetové PR články mají dva důvody svého vzniku. Oba mají srovnatelnou výhu. PR články jsou součástí jakékoliv kampaně a svým textem a vizuálním provedením mohou propagovat konkrétní firmy, produkty nebo služby. Zároveň lze PR články využít jako zdroj pro zpětné odkazy, které můžeme nasměřovat na v článku zmíněný produkt, web nebo eshop. Jak celek pak tedy PR články pomáhají vytvářet linkbulding i obecné PR.

Pokud vás online reklama a marketing zajímá, pošlete nám dotaz. Sídlíme přímo v Pardubicích a zaměřujeme se na všechny uvedené formy online propagace (tedy SEO, PPC, i PR články a komplexní linkbuilding). Jako doplněk našich služeb nabízíme i levné webové stránky a eshopy na klíč. Cílem online reklamy pak samozřejmě nemusí být pouze Pardubice, ale celá ČR. Ostatně zkuste se podívat na naše reference z oblasti online marketingu.