Neuhrazená optimalizace webu

05.04.2014 21:23

V první řadě bychom si mohli ve stručnosti vysvětlit, co že to vlastně optimalizace webových stránek je. A možná ještě o kousek zpět, co že to vlastně jsou ty webové stránky? A nebo ne. Tedy k optimalizaci webu. Optimalizací webových stránek se rozumí "nastavení" webu (což nemusí být nutně jenom klasické webové stránky, ale též internetový obchod, ale o to ještě řeč bude) tak, aby se v internetových vyhledávačích, což v ČR znamená Seznam a Google, dostaly v hlavním vyhledávacím poli na co nejlepší pozici při zadání určitých klíčových slov, tedy dotazů uživatelů internetového vyhledávače. Ještě bychom si mohli říct, proč se vlastně optimalizace www stránek provádí. je to z toho důvodu, že pokud mám internetové stránky kde prezentuji svojí činnost nebo tvorbu a nechci je prezentovat jen sám sobě a okruhu svých známých, mám díky jejich optimalizaci jedinečnou šanci získat cílené návštěvníky svého webu. Pokud se jedná o komerční web, tedy propagaci firmy nebo eshopu, pak je optimalizace jedinečným způsobem jak dát vědět o svých službách a nabídce a nabídnout obsah svých webových stránek lidem, kteří hledají moje služby nebo zboží. Takže logicky, pokud nabízím optimalizaci www stránek a eshopů, pak potřebuji být vidět v okamžiku kdy někdo hledá právě optimalizace eshopu nebo webových stránek. Je to nejlevnější a neefektivnější reklama, protože je cílená na ty, kdy dané téma hledají - tedy mají o něj zájem.

Optimalizace webových stránek, zkratkou SEO, anglicky search engine optimalization samozřejmě není zadarmo. Tedy může být zadarmo, pokud si SEO svého eshopu nebo webu dělá majitel firmy sám. I když zadarmo je poněkud zavádějící, neboť kvalitní SEO znamená spoustu času určeného nejen pro registrace zpětných odkazů nebo psaní PR článků, ale též času nutného k vymyšlení funkční struktury webu či eshopu. A proč že by vám, tedy firmě, která se SEO zabývá, neměl někdo zaplatit? Protože žijeme v ČR, kde je úcta k duševnímu vlastnictví nulová a pokud si tedy nenastavíte smysluplný obchodní model a necháváte si za SEO zaplatit až po dosažení domluvených pozic, můžete narazit na nesolidního klienta, který prostě nezaplatí, nebere telefony a neregauje na maily. Pak máte dvě možnosti. Být trpěliví, věřit vlastní práci a spolehnout se na to, že v okamžiku, kdy se výsledek optimalizace webu dostaví, váš klient pochopí, že by měl zaplatit nebo přijde o klienty nebo můžete celé SEO a jeho strukturu zrušit. Peníze sice pak už určitě neuvidíte, čas strávený nastavováním SEO parametrů vám taky nikdo nevrátí, ale proč ze sebe dělat blbce zadarmo.

SEO je ale jako zaoceánský parník. Pomalu se rozjíždí a o to pomaleji brzdí. Tedy, pokud jste optimalizovali třeba eshop a klient vám nezaplatil, za to vám zrušil přístup do editace svého eshopu, pak je jasné, že můžete zrušit pouze off page faktory optimalizace a to pouze ty, ke kterým máte přístup a kde se to časově vyplatí. Které to jsou záleží na postupu a principech, které pro SEO využíváte. Například mazání zpětných odkazů je z hlediska času holý nesmysl. Pokud je tedy nevkládáte robotem a v tom případě stejně nemají pro optimalizaci internetového obchodu nebo webu velký význam. Závěrečnou radu, jak na chtráky se zde tedy nedozvíte, ale vězte, že (někteří) lidé prostě nejsou poctiví a poctiví nikdy nebudou.