Negativní PR - reklama, kterou nikdo nechce, jako nový projekt

06.04.2014 11:25

Projekt Negativní PR jsme pojali jako mezinárodní obchodní příležitost (moderně se tomu říká startup), která může fungovat jako nástroj na mimosoudní vymáhání dluhů. Jak to ale celé začalo? Na začátku byly dvě zkušenosti. Pozitivní a negativní. Negativní zkušenost byla, že jsme zákazníkovi dodali konkrétní jím objednané a požadované zboží a on nám za něj nezaplatil. Jednalo se o dluh ve výši 290 EURO a zboží bylo dodáno z ČR do Polska. Zákazníka jsme opakovaně kontaktovali. Nejprve nás ujišťoval, že peníze poslal, ale když přestal zvedat telefon a regovat na email, stály před námi dvě možnosti. Využít právníka nebo těch 290 EURO odepsat. Protože ale pořád ještě vnímáme systém, kdy platit za dodané služby (nebo zboží) je správné, za normální a nechceme nikoho nesmyslně zadarmo, vzniknul PR článek o celém problému a ten jsme dali na náš blog.

PR článek, který pomocí SEO vymohl neuhrazený dluh

Protože je naším oborem i SEO optimalizace, vymysleli jsme PR článek se všemi SEO tagy a prvky optimalizace. Obsahově pouze popisoval situaci s tím, že jsme do titulku nezapomněli přidat dvě (pro nás zásadní) slova: zloděj a podvodník. Protože přesně takový byl náš pocit z neuhrazené pohledávky. Že nás okradl podvodník. PR článek si během několika hodin zaindexoval Google, nicméně jsme stále setrvávali ve stavu pasivního očekávání, zda jej zaregistruje dlužník sám, případně zda na něj nebud eupozorněn svými známými či obchodními partnery. To se nestalo a tak jsme čtvrtý den po zveřejnění PR článku poslali milému Polákovi email následujícího znění: "Zkuste Google" a odkaz na článek. A pak byl problém během 15 minut vyřešen.

Negativní PR může fungovat jako páka na dluhy a neuhrazené pohledávky

Nejprve přišly dva emaily. V prvním byla žádost o vymazání PR článku a příslib okažité úhrady dluhu, ve druhém potom potvrzení o uhrazení pohledávky. Po 15ti minutách následoval i telefonát a oboustranné ujištění, že dlužná částka 290 EURO bude ihned uhrazena a PR článek smazán. A tak nakonec všechno dobře dopadlo aniž bychom museli mobilizovat naší právničku.

Tuto pozitivní zkušenost s negativním PR bychom tedy rádi nabídli i ostatním aproto vzniknul projekt Negativní PR - viz odkaz v tomto článku.