HITEC eshop a SEO optimalizace

02.04.2014 16:43

Seznam a jeho pozice na českém internetu

Někteří zlí jazykové tvrdí, že Seznam ztratil svojí pozici jedničky ve vyhledávání na Českém internetu a tuto pozici po něm převzal Google. Není to pravda. Výsledky pro náš HI-TEC eshop z Google Analytics hovoří jasně. Navzory novému vyhledávacímu algoritmu, který Seznam před dvěma měsíci nasadil a totálně jím rozstřelil výsledky vlastního vyhledávání, je nejčastějším zdrojem návštěv hledajícíh hi-tec ve všech jeho podobách (hi-tec, hitec, hi tec). Čeští uživatelé nerozumí termínu SEO optimalizace a v drtivé většině prostě jenom zadají hledaný výraz a pak klikají na první výsledky. Nepoznají rozdíl mezi fulltextem Seznamu a PPC reklamou Sklik na Seznamu. Prostě berou, co je. Pro ty z nás, kteří ale Seznam používají i opačně, tedy ti, kdo se snaží pozice ve výsledcíh Seznamu obrátit ve svůj prospěch a tedy prospěch svých klientů, jen tiše zuří. Seznam naposledy nasadil nový algoritmus vyhledávání a rozhodil výsledky v září 2011. Historie se opakuje již po 9ti měsících. Bohužel s větší amplitudou výchylek a i po dvou měsících absolutně proměnným pořadím domén, kdy včera není dnes a zítřek je v nedohlednu.

HITEC eshop a problematika výrazů HI-TEC a HI TEC

HI TEC eshop vzniknul 4 měsíce po mém nástupu na pozici markertingového poradce Seznamu, kdy bylo zřejmé, že vysněné zaměstnání vypadá jinak zvenku a jinak zevnitř. pozor, nestěžuju si. Bez Seznamu by HI TEC eshop nikdy nevzniknul a já bych nemohl dát s takovou lehkostí po téměř 3 letech působení tamtéž výpoveď. Díky Seznamu jsem pochopil co to je internetová reklama a jak úzasný je to nástroj a podpora prodeje. Díky HI TEC eshopu jsem se nejen naučil tvorbě PPC reklamy (nikoliv pouze Sklik pro Seznam, ale i AdWords pro Google). A ve vlastním volném čase jsem se naučil, jak se dělá SEO optimalizace rovněž pro Seznam i Google. Proto mám Seznam rád a fandím mu. Bohužel, je jenom otázkou času, kdy si plebejský uživatel Seznamu uvědomí, že už dva měsíce neodpovídají výsledky vyhledávání realitě a odejde na Google. To, že měl Seznam od začátku problém v rozlišování relevatnosti výrazů hitec, hi tec a hi-tec šlo pochopit a časem ho donutit toto respektovat. Bohužel, nikdy nepochopím, proč sáhnul na něco, co možná nefungovalo 100% (a díky malému počtu vývojářů ani nikdy 100% fungovat nebude), ale dávalo to alespoň nějaké výsledky.

 

Jedním ze slibů pro nový algoritmus vyhledávání bylo, že bude schopen odfiltrovat tzv. MFA weby a dopředu se dostanou skutečné webovéc stránky a eshopy. Bohužel, stav dva měsíce po nasazení algoritmu nutí k nasranosti (smích ani slzy do SEO optimalizace nepatří). Na slovo hi-tec je na třetím místě blog, který podporuje HI-TEC eshop. Samotný HI-TEC eshop je na slovo hi-tec až šestý! U slova hitec je to 3 místo pro HITEC eshop a 12. pro HITEC blog. No a nakonec na hi tec je to 10. místo pro HI TEC blog a 15. pro HI TEC eshop. Argumenty, že tím chce Seznam podpořit svůj PPC systém SKlik jsou pasé. Z konkurence, která je před HI-TEC eshopem jí dlouhodobě platí pouze HITEC eshop a tudíž je posunutí konkurence před něj naprostý nesmysl. Spíš to vypadá, že někdo něco nezvládnul a hitec technologie, kterou Seznam bezersporu je, prostě selhala.